separate
Lestarikan Budaya dan Bahasa Daerah Cirebon Dengan mengeksplorasi Kekayaan Ragam Budaya Cirebon
banner ad
logo
yudi sayidi, S.PdI,_smpn1awn.blogspot.com

UKK Basa Cerbon

KELAS 7 Asal mula aksara Jawa Waktos jaman semanten wonten kerajaan Medangkamulan. Ingkang dados raja namie Ajisaka. Ajisaka nggadahi tiyang kalih punakawan pilihan, ingkang namie Dora lan Sembada. Kalih tiyang wau sami-sami pralaya lan sami-sami setia dumateng Gustine. Namun keranten wonten sekedik kesalahpahaman, akhire tiyang kalih wau saling membunuh. Waktos ningal jasad Dora lan Sembada, Ajisaka puyeng, piyambeke ngraos keduwung teng manahe. Menusa Derma usaha, pepesten gumantung Gusti kang maha Agung. Nyadari kawontenan kados mekaten, Ajisaka nyabut keris, teras ngukir wit kajeng lontar damel aksari jawi. 1. Tembung kang ngandhung makna Meninggal, yaiku…… a. Pralaya b. pepesten c. digjaya d. sakti 2. Manusa derma usaha, pepesten gumantung teng…… a. inggil b. guru c. kiai d. Gusti Allah 3. Ajisaka nulis aksara jawi teng……. a. wit-witan b, watu c. perunggu d. lemah 4. Contoh kalimat pitakon, yaiku … a. Regine awis pinda c. Kula sampun angsal karcis b. Sinten ingkang bade kesah Haji d. Dereng saged maos 5. Aran woh-wohan contone, yaiku … a. Kluma, sapu-sapu b. Randu, jati, beringin c. Kolang-kaling, bengkoang d. Kol, sawi 6. Aksara Jawa carakan jumlahe wonten…… … a. 17 b. 18 c. 20 d. 21 7. Kegiatan maos puisi ingkang disertai gerak lan mimik ingkang sesuai sareng isi puisi kang dimaos disebat a. Deklamasi b. Puisi c. Prosa d. sajak 8. Ambae jagat bli segodong kelor, artie … a. Jagat amba pisan c. Pandangan tiyang mboten rumpek ( sempit ) b. Jembar manahe ( atie ) d. Gede pangapurahe 9. Basa kang diengge nyangga pendapet sae e yaiku … a. Sopan lan mboten belat-belit b. Emosional c. Sekarepe dewek d. Katah petakenan Perhatosaken bait puisi teng andap ! Janji Putra Mimi Kula miring kabar Mimi nglairaken kula Rina wengi Mimi dedonga Ngarepaken dumateng kula Sepados kula gadah guwa 10. Teng puisi wonten tembung “ Rina wengi Mimi dedonga “ Tembung Rina artie yaiku … a. Arep b. Beli c. Dalu d. Saben 11. “Wajik manis gula jawa” artie….. a. Aja laris sok nyusahi . c. Aja nangis, gawe susah b. Aja nangis, aja susah d. Aja nangis bae, matae gede 12. Sega jamblang, warunng pojok, berag tuwa, cibulan, lan sumpah suci, jenis lagu/rumpaka panglipur lara niku kelebet punapa … a. Macapatan b. Guritan c. Kinanti d. Parikan Cublek-cublek cuweng Cublek-cublek cuweng Cuwenge ting gelenter Mambu kepundung gudel Pak ompong-ompongane Batok bolu ayam kate Jelala jelulu glenggem, aem-aem, glenggem aem-aem 13. kawih/tembang dolanan “cublek-cublek cuweng” niku tembang dolanan….. a. Kang sedih b. sesenengan bebarengan c. tembang tunggal d. latihan ajian lan olah kanuragan 14. Majalah atawa koran wong Carbon arane Mitra dialog , bebasane yaiku. a. Majalah lan Koran Carbon tiyang Mitra dialog b. Majalah lan Koran tiyang Cerbon arane Mitra dialog c. Majalah utawi Koran wong Cerbon wastane “ Mitra dialog “ d. Majalah utawi Koran tiyang Cerbon wastane “ mitra dialog “ 15. “Bapak Guru wara – wara bade ngawontenaken pentas lan kreasi seni ” Tembung wara – wara artie yaiku … a. Berita b. Ngundang Murid – murid c. Ngumpulaken d. Nasehati 16. Balik tembung bebasane? a. wangsul b. kesah c. melampah d. melajeng 17. Papat tebung bebasane? a. pitu b. sekawan c. sanga d. sepuluh 18. Durung tembung bebasane? a. sampun b. mboten kenging c. dereng d. tubas 19. Setitik tebung bebasane? a. sakedik b. katah c. elapah d. swanten 20. Aja tembung bebasane? a. Mboten kenging b. uwis c. petak d. ijem 21. “Kula bade kesah teng Sekolah” arti tebung sedina-dinae? a. isun arep ning pasar c. isun arep mangkat ning sekolah b. isun arep balik d. isun mangkat ning umah 22. Minurut basa kawi guritan ngandung arti … a. Ngarang (nulis) utawa Nembang b. Maos utawa nulis c. Mirengakken d. Ndangding 23. Gena kanggo midang, kang bangunane seduwure banyu, yaiku …. a. Babadan b. Buyung c. Baledesa d. Balekambang 24. Bocah-bocah lagi pada belajar bab agama, bebasane …. a. Lare-lare siweg pada belajar bab agami c. Bocah-bocah siweg sinau bab agama b. Lare-lare lagi pada belajar bab agama d. Lare-lare siweg sami sinau bab agami 25. Wong wadon lan lanang pada bae derajate, wadon padane …. a. Jaler b. Lare c. Kamboja d. Wanodia NGENGGO TELEPON Liburan sekolah Andi diajak kesah keluargane teng Tangkuban Perahu Lembang, Bandung. Sesampune dugi teng ngriku Andi pengen nelpon teng rencang-rencange diantawise Erin. Habib : “Halo, Assalamu’alaikum Wr.Wb” Nida : “Waalaikumsalam Wr.Wb, punten niki sinten yah?” Habib : “Kula Habib, Nid” Nida : “Habib pundi yah?” Habib : “Masa kesupen, Habib rencang sakelase sira!” Nida : “Oh...Habib Darusman yah! Maaf disangka sinten, tumben sih sira nelpon” Habib : “Enggih Nid kula wonten teng Bandung siweg liburan sareng keluarga” Nida : “Wah...Hebat pisan ya Bib ! Teras sampun teng pundi mawon?” Habib : “Wau enjing kula sampun kesah teng Tangkuban Perahu, Nid, wah hawane atis pisan Nid! Lan dalane belak-belok, munggah-mudun” Nida : “Oh mekaten, terus wonten napa mawon teng riku?” Habib : “Wonten pemandangan sing indah pisan, kawah gunung, tiyang sadean switer lan cendramata sing murah-murah” Nida : “Atuh Erin kabagiann ya Bib?” Habib : “Insya Allah Nid, mengkin kula tumbas akeh yah!” Nida : “Kesuwun ya Bib, oh ya Bib niki wonten rencang-rencang teng ngriki, ajeng ny nyarios mboten?” Habib : “Oh maaf Rin pulsa pulsa kula sakedik malih, salam mawon ya kangge Sadayane, mengkin kula dugi mesti cerita” Nida : “Enggih Bib, kesuwun, ati-ati yah!” Habib : “Sampun atuh Nid, mekaten mawon, salam kangge Mimi lan Ramane Nida. Wassalamu’alaikum Wr. Wb” Nida : “Waalaikumsalam Wr. Wb 26. Tata cara nggunakaken telpon kang paling bagus, yaiku … a. Ngenalaken dikit, salam, lan diakhiri salam b. Ngucapaken salam, ngenalaken, nggunakaken kalimat kang efektif, pesen kang disampekaken secara urut, tegas, jelas, lan diakhiri karo ucapan matur kesuwun c. Ngenalaken diri, salam, penutup, sareng ucapan kesuwun d. Ngucapaken salam, nggunakaken kalimat efektif Ocha : “Wilujeng sonten, Pak niki saking Ocha.” Pak Guru : “ Ana, apa Cha ?” Ocha : “Pak, rencang-rencang sampun kempal teng sekolahan, siap bade latihan drama.” Pak Guru : “Ya wis, Bapak sedelat maning teka.” Ocha : “……………” 27. Penutup obrolan karo telpon kang sopan, yaiku…… a. Sebenere mengkonon, batur-batur wis pada ngenteni, lo b. Matur kesuwun dados Bapak bli kelingan, yen dina kiyen latihan. c. Matur kesuwun pak, kula sedanten bade nyantri rawuhipun Bapak d. Sampun ya Pak, aja suwe-suwe batur wis nonggoni sing mau 28. Bapak-bapak, Ibu-ibu, lan sederek mengkin dalu ba’da Isya diaturi Sholawatan teng Mesjid Jami. Klebet tembung ….. a. Wara-wara b. Suruhan c. Pitakon d. Pakon 29. Woh aren iku diarani… a. kolang-kaling b besusu c. klenthang d. petir 30. Sing kasebut mlinjo iku wohe… a. tal b. turi c. kantil d. tangkil 31. Kesenian wayang kulit ngrupaaken kesenian …... a. Tiyang Badui b. tiyang Arab c. tiyang Cerbon d. tiyang India 32. Raden Walangsungsang keturunane Raja ….. a. Pajajaran b. Mataram c. Pakuan d. Demak 33. Ngobrol karo wong tuwa lan guru kudu ngenggo ……. a.Basa sedina-dina b. Basa bebasan c.. ngokoh d. karma inggil 34. Rayine Raden Walangsungsang kang istri, wastane ….. a. Nyi mas Indang Saketi c. Nyi Mas Ratu Rarasantang b. Nyi Gedeng Permana d. Nyi Endang Ayu 35. Aksara jawa carakan kang aosane da ta sa wa la, da niku sebatan carakan kepinten……. a. 6 b. 9 c. 15 d. 21 36. Tembung padane ngobeng yaniku ……….. a. bebantu b. njejeri c. resaya d. bayaran 37. Magabatanga artie……….. a. Ana urusan b. Ang pada dikjayae c. pada dadi batange d. ana utusan 38. Dora lan sembada nili cetek sesarengan teng teng wengkinge Griya bahasa sedina – dina. a. Dora karo sembada nuli betek bebarengan ning gurie griya. b. Dora lan sembada noli ngliwet bebarengan ning gurie umah. c. Dora lan sembada noli betek bebarengan ning guri umah. d. Dora karo sembada noli ngeliwet sesarengan teng gurie griya. 39. Aji saka keris nuli ngukir teng wit kajeng lontar damel…….. a. Tulisan b. Aksara c. Tulisan akasar jawa d. Nulis tetulisan 40. Kesenian khas carbon, yaiku topeng lan…… a. Ketoprak b. Wayang wong c. jaipong d. wayang kulit ( ringgit ) 41. Jukuten kelambi ning lemari kalebet kalimat……. a. War – war b. Pitakon c. pakon d. jawaban 42. Manusia derma usaha, pepesten gumantung teng Gusti Alla , ngandung arti manusia kedah ……… a. ikhtiar b. nunggu nasib c. masa bodo bae d. nyuwun tulung 43. Nurut bebasane……… a. Sela b. Lisa c. manut d. tetep 44. Pada jayanya artinya……. a. Ana urusan b. Pada dack c. pada urusan d. pada dikjayae Rungokna kanthi premati pacelathon ing ngisor iki ! Aldi : “ Ora krasa ya Dev, kegiatan MOS wis pragat “. Devi : “ Bener omongane sira. Perkiraane isun MOS iku kegiatane kaya ‘ pemloncoan ‘ mengkonon ka, nyatae para siswa dikenalaken ning lingkungan sekolahan. Ning kegiatan MOS sing disenengi apa, Rud ?” Aldi : Kegiatan sing dibimbing Pak Gatot “. Devi : “ O ……., penghangat suasana”. Aldi : “ Iya, Dev. Kuwen weru dewek ning kegiatan mau kita karo sebatur diajari – –_Pak Sam, maju Ngudari tali, tanpine kita sebatur bli bisa dadi digeguyu. Wah , ……, isin pisa ca. “ Devi : kita dewek seneng ning kegiatan mau. Dudu Di, ana ning SMP kita (isun) tambah kegiatan lan mata pelajaran, kira – kirae sing disenengi mapel apa?” Aldi : “ Bahasa Inggris. Sira si, Dev ?” Devi : “Basa Jawa. Sebabe gurue gawe nyenegaken. Apa maning mbaka lagi nyekar (nembang). Wah, suarae enakan pisan”. Aldi : Sira mengkonon ta Dev, pinter nembang. Kita baka nembang larase bli bisa.” Devi : “ Dudu Di, sira ku seneng pelajaran Basa Inggris apa sebabe ?” Aldi : Sebabe isun pengin adadi guide.” Devi : “ Lha wong laka potongane siraku mung bisae yes …….bae je pengin dadi guide” Aldi : “ Ssst ….. aja seru – seru !” ( ngrungu swara bel ) Devi : “ Bubar ngaso kelase ira pelajaran apa Di /” Aldi : “Basa Jawa, ari kelas sira Dev ?” Devi : “Pembiasaan, ayo manjing kelas!” Aldi : “ Ayo !” Aldi karo Devi manjing ning kelase dewek-dewek ) 45. Nurutaken wacan ning duwur mau, kepanjing …….. a. Puisi b. guritan c. percakapan wangsalan 46. Obrolan teng inggil niku nyriosaken perkawis? a. Pengalaman b. MOS c. kegiatan sekolah d. pelajaran 47. Aldi nyenengi mata pelajaran punapa? a. Bahasa Inggris b. Bahasa Jawa c. Matematika d. IPA 48. Kang disenengi ning Devi mata pelajaran apa? a. IPA b. Bahasa Jawa c. Kesenian d. Bahasa Inggris 49. Apa sebabe Aldi seneng ning pelajaran Bahasa Inggris? a. Pengen dadi guide b. kerja ning luar negeri c. pengen biasa bae d. sala kabe 50. Devi seneng ning pelajaran bahasa Jawa, apa alesane ? a. Gurue nyenengaken b. suarae gurue enak c. pengen bias nembang d. benerkabe 51. Wonten pinten tokoh kang kelebet teng percakapan niku? a. 2 b. 3 c. 4 d. 5 52. Sinten mawon tokoh-tokoh wau? a. Aldi, Devi, Pak Sam BAldi lan Devi c. Pak Sam d. Devi lan Pak Sam “Pinten yuswane sampean, tuan?” takon wong iku ning Nasrudin “patang puluh taun.” Jawabe Nasrudin singkat Namun selang pirang-pirang taun wong iku ketemu maning karo Nasrudin lan deweke ngajukaken sawiji pitakon kang pada. “Pinten yuswane sampean, tuan ?” takone wong iku. “Patang puluh taun “ jawabe Nasrudin singkat. “Lho, sampeyan iki bener-bener mboten konsisten sareng criosane piyambek “ jare wong iku kesel. “ sebabe napa “ bales Nasrudin, nimbali takon. Wong iku terus ngejelasaken persoalane. “ kalih taun kang krihin kula pendak sareng sampeyan teras taken teng sampeyan pinten taun yuswae, tuan? Sampeyan njawab; kawan dasa taun ; saniki kula tangled malih teng sampeyan ; pinten taun yuswae tuan? Sampeyan ugi njawab; kawan dasa taun.” Wong iku njelasaken. Karo enak-enakan lan ora ngrasa salah, Nasrudin malah ngomong ;” lamun isun pengen dadi wong kang konsisten, bli rubah. Baka patang puluh taun ya........semono bae” Wong iku malah tambah puyeng ning penjelasane Nasrudin, jadi apa bener konsisten artine bli gampang rubah-rubah? 53. Judul wacana teng inggil niku punapa? a. Jujur b. konsisten kalian ucapan c. mancla-mencle d. dusta 54. Sinten tokoh teng percakapan nikuwen ? a. Nasrudin b. Nasirudin c. Markudin d. Syahrudin 55. Nasrudin nggadani sifat …….. a. Tukang bobad b. bli konsisten c. bli bisa dicekel omongane d. bener kabe DINA PERTAMA SEKOLAH NING SMP Dina kien, Sinta seneng pisan, deweke tangi isuk-isuk beli kaya biasane. Sebab dina iki deweke ngawiti manjing sekolah ning SMP. Deweke pengen gage-gage ketemu batur-bature kang anyar. Sinta mangkat ning sekolah numpak pit, setekane ning sekolahan, akeh bocah-bocah kang nembe manjing SMP wis pada teka karo nonggoni muni bel, akeh kang ngobrol ngalor-ngidul karo batur- bature. Jam 07.00 bel muni, murid-murid pada baris ning lapangan arep sekolah arep meloni upacara bendera. Ning sambutane kepala sekolah ngumumaken yen dina kien arep diadakenang kerja bakti, supaya kelas kang arep di enggo bersih lan nyaman. Unggal kelase di bagi 3 (telu) kelompok, unggal kelompoke duwe tugas dewek-dewek. Kelompok siji mbersihaken halaman kelas lan kelompok telu nandur kekembangan lan wit-witan. Kabeh murid pada kompak. Nglaksanakenang anjuran kepala sekolah supaya murid-murid nyenengi bebersih lan kaendahan. 56. Seng wacana ning duwur nyritakaken masala apa? a. Pengalaman b. peristiwa c. kelompok d. kebersihan 57. Ning sejerone pengalaman dina pertama manjing sekolah iku ana kedadian apa bae Pengumuman saking….. a. Ketua kelas b. Wali kelas c. Kepala Sekolah d. Wali Murid 58. Teng sambutan niku kepala sekolah ngumumaken perkawis ……. a. Kebrsihan b. mbagi kelompok c. wit-witan d. kembang-kembangan 59. Unggal kelas dibagi pinten kelompok? a. 2 b. 5 c. 3 d. 4 Kanggo batur-batur siswa-siswi SMPN 1 Arjawinangun Kab. Cirebon, yen arep dianakenang Hari bakti sosial kang dilaksanakenang : Dina, tgl : Senin, 28 Juni 2012 Jam : 08.00 WIB Tempat : Aula SMPN 1 Arjawinangun Siswa kang pengen berpartisipasi dianjuraken nggawa barang kang arep disumbangaken informasi kang jelas hubungi OSIS SMPN 1 Arjawinangun. Cerbon, 08 juni 2012 Ketua Panitia Yudis 60. Seratan teng inggil wau ngrupiaken seratan ….. a. War-war b. pidato c. undangan d. berita

0 komentar:

Posting Komentar

logo
Copyright © 2012 Basa Cerbon ~ اللغة سيريبون ~ يودى الشريف.
Blogger Template by Clairvo